lördag 15 januari 2011

Mina första veckor i Indien.

Den 5/1 flög jag från Landvetter via London- Heathrow, Mumbai- Indien och till sist i Mangalore där jag möttes upp av min kusin Daniel Rosemar.
Jag fick en härlig känsla när jag satt i taxin på väg till hotellet, äntligen var jag i Indien, efter så många månaders väntan och längtan!
Jag hade ca tre och en halv månad av spännande, roliga och intressanta utflykter och upplevelser framför mig. Ungefär tre veckor ska jag vara med Daniel, vi ska resa runt lite grann i södra Indien och längs västkusten.
I Mangalore var vi i tre dagar, badade på Ullal beach, gick runt i köpcentrum och såg till och med på bio- The tourist- på engelska dessutom 


Nästa stad blir Mysore, det blev att åka buss dit för sovplatserna på tåget var slut. Den som har åkt buss i Indien eller liknande ställen vet hur det är. För er som inte riktigt vet, det är inte särskilt bra vägar- ofta leriga, gropiga och slingriga, busschauffören kör snabbt, älskar att trycka på tutan och gasar och bromsar ideligen :P en riktig upplevelse kan man säga.. kanske ska vara glad att vi klarade oss, efter att ha hört om alla bussar som kört av vägen etc.
I Mysore åkte vi runt mycket, kollade på det stora vackra palatset, såg några olika tempel, gick på en härlig marknad; allt du kan tänka dig fanns där- cocosnötter, bananer, andra frukter och grönsaker, rökelser och oljor, armband i mängder och färgpulver i alla möjliga färger.
(Det kommer bilder på det mesta jag sett, men det är svårt att få internet och ha tiden att lägga upp, men ha tålamod!)






Efter ännu en bussfärd- längre än den förra är vi framme i Gokarna- sol och bad väntar!
En lång härlig strand, vi bor i en hydda kan man väl säga att det är- gjord av lera och strå tak. En säng att dela på och en glödlampa, men det får gå. Inga riktiga toaletter finns utan det får bli ståtoalett en bit bort- måste alltid ha med sig eget toalettpapper när man är i Indien eftersom de bara tvättar sig med vatten. Gemensam dusch- kallvatten endast; gör dock inget eftersom det är på beachen..
Va har varit i Gokarna på Om- beach i 3 dagar och nu bär det av till Palolem och sedan Agonda beach i Goa 
Svettiga och salta kramar från Miriam <3

2 kommentarer: